قیمت جک پارکینگ

قیمت جک پارکینگ، دستگاهی مقاوم و مکانیکی است که بر روی درب های لولایی و یا کشویی پارکینگ نصب می شود. بنابراین سبب می شود که اشخاص به راحتی از طریق ریموت کنترل ، درب را باز و بسته کنند. با این کار دیگر نیازی به فاصله گرفتن از خودروی خود ندارید و جهت امنیت و رفاه بیشتر با یک ریموت و تنها با فشردن یک دکمه ، می توانید درب را باز کنید.

شما خواننده گرامی می توانید برای اطلاع از قیمت جک بازویی در مدل های گلدن گیت ، کامفورت ، سیماران ، نایس ، فک ، جنیوس ، بی اف تی ، سوزوکی ، وی تو کالیپسو، یال  و باقی برندها روی لینک زیر کلیک کرده و قیمت های جک های پارکینگی را مشاهده نمایید و برای خرید با کارشناسان ما در اسمارت کو در تماس باشید.

 

 

جک های پارکینگی مدت طولانی است که ساخته شده اند ولی امروزه تولید و ساخت آن ها، با کیفیت بهتری انجام می پذیرد. جک پارکینگی مانند بسیاری از تجهیزات دیگر، ابزاری برای رفاه و آسایش افراد است که با نصب آن بر روی درب پارکینگ، می توان به راحتی درب را باز و بسته نمود. در این مقاله که توسط تیم فنی درب های اتوماتیک گلدن گیت درسایت اسمارت کو تهیه شده است، قصد داریم به جک پارکینگی و نکات مربوط به آن بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، با ما همراه باشید.

 

 

 

نکات مهم در رابطه با نگهداری جک پارکینگی:


●چشمی جک را هر چند وقت یکبار، تمیز کنید.
●باتری ریموت کنترل را در مدت زمان های تعیین شده ، تعویض کنید.
●در تابستان برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به چشمی، برای آن یک سایبان تهیه کنید.
●برای پیشگیری از یخ زدن موتور در فصل زمستان، آن را با پشم شیشه بپوشانید.
●در سرما، قسمت های مختلف مانند جک، ریل، غلتک و… را روغن کاری کنید.
●در صورتی که هنگام باز و بسته شدن درب، صدای اضافه ای وجود داشته باشد با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.

عوامل موثر در انتخاب جک پارکینگی مناسب:


●انتخاب جک پارکینگی بر اساس وزن درب: یکی از عوامل موثر در انتخاب جک درب پارکینگ ، وزن درب است. بنابراین باید جکی خریداری کرد که گشتاور مناسبی برای جابجایی وزن درب داشته باشد.
●انتخاب جک پارکینگی مطابق با عرض درب: هرچه عرض درب بزرگتر باشد باید بازوهایی با کورس بلندتر و موتور قوی تر برای نصب تهییه نمود.
●انتخاب جک پارکینگی با توجه به میزان تردد: پارامترهای ذکر شده از عوامل موثر در نحوه کارایی و عملکرد جک درب پارکینگ است. بنابراین توصیه می شود هنگام تهیه و خریداری جک، این پارامترها را مد نظر خود قرار دهید‌.

خصوصیات جک پارکینگی:


نحوه کارایی تمامی جک های پارکینگ باهم یکسان می باشد و تنها تفاوتشان در نوع کاربرد آن ها است.
میزان باز و بسته شدن درب اتوماتیک، از ویژگی هایی است که سبب تفاوت مدل های مختلف می شود.
در مدل های جدید جک درب پارکینگی ، تجهیزات پیشرفته تری مانند سیستم تشخیص مانع نیز به کار رفته است.
از دیگر عوامل موثر بر تفاوت انواع مدل های جک پارکینگی می توان به خصوصیاتی مانند ضد آب بودن، گارانتی ، نوع چشمی وفلاشر، نوع جنس لوله آن، ضد گرد و غبار بودن و… اشاره نمود.

راهبند چیست و انواع آن:

 


 راهبند وسیله ای است که راه را مسدود می کند و از ورود و خروج بدون کنترل افراد به داخل امکان جلوگیری می کند. این وسیله جلوی درب ورودی پارکینگ ها ، فروشگاه ها، بیمارستان ها و… نصب می شود.

راهبند به انواع مختلفی تقسیم می شود:


●راهبند اتوماتیک
●راهبند ستونی
●راهبند میله ای

 

تاریخچه درب های اتوماتیک :

بسیاری براین باورند که اولین درب های اتوماتیک توسط یک ریاضیدان و مهندس یونانی ، یعنی هارون اسکندریه (حدود سال 10 میلادی) اختراع شده است. هارون برای توصیف نظریه ها و آزمایش های خود دو کتاب نوشت که به پنوماتیکا (Pneumatica)معروفند. نسخه جامعی ای از آثار وی در سال 1903 توسط انتشارات توبنر منتشر شده است. این دو کتاب در مورد مکانیزمی است که برای باز کردن درب های معبد استفاده شده اند. در واقع سیستم ابداعی او با گرم کردن آب و انتقال فشار به طرف ظرفی برنجی کار می کرد.

جک پارکینگی اسمارت کو

درب های بازشونده با نیروی آب:

گرمای آتش آب را به درون ظرفی  که بمانند وزنه عمل می کرد، پمپ می کرد و به چند طناب و قرقره امکان می داد تا درب های معبد را هنگام ورود مردم برای دعا باز کنند. وی بعداً برای باز كردن دروازه های شهر برنامه مشابهی را پیاده كرد.  درب های اتوماتیک هارون بیش از 80 دستگاه مکانیکی مختلف بود که وی برای کار با فشار آب، بخار یا هوا طراحی کرده بود. جوزف نیدهامJoseph Needham) ) در کتاب خود با عنوان "علم و تمدن در چین" (Science and Civilization inChina)در سال 1986 باور داشت چینی ها در قرن هفدهم درب اتوماتیکی که با سنسورویا پدال پا کار می کرد اختراع کرده بودند. امپراتور یانگ از سوئی  ، این درب را برای کتابخانه سلطنتی نصب کرده بود.

 

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاربرد درب های اتوماتیک رواج یافته و جایگزین درب های ساده و قدیمی شده است.

جک یکی از مهم ترین قطعات درب های اتوماتیک می باشد که برای باز و بسته کردن درب به کار می رود. با استفاده از جک پارکینگی نیازی به فاصله گرفتن افراد از خودرویشان نبوده و سبب برقراری امنیت و رفاه برای آنها می شود.


با پیشرفت صنعت ایران، جک های پارکینگی ایران نیز دارای کیفیت بالایی می باشند و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند.بنابراین جک پارکنیگی نقش بسیار موثری در ساختار درب های اتوماتیک دارد و راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم نموده است.


البته توصیه می کنیم هنگام انتخاب و خرید جک پارکینگ به طول درب ، وزن درب و میزان تردد مکان توجه نمایید تا شاهد عملکرد موثر و بی عیب آن باشید. زیرا جک پارکینگی دارای انواع مختلفی است که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. پس جک پارکینگی متناسب با ویژگی های محیط خود تهیه کنید تا شاهد کارایی های خوب این وسیله باشید.

در این مقاله سعی کردیم به جک پارکینگی پرداخته و نکات مهمی در این زمینه در اختیار شما همراهان قرار دهیم. امیدواریم که به پاسخ تمامی پرسش های خود رسیده باشید.همچنین می توانید در صورت هرگونه سوال و درخواست راهنمایی در مورد جک های پارکینگی ، با کارشناسان درب های اتوماتیک گلدن گیت درسایت اسمارت کو ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید.